Entertainment Weekly: Amy Lee odhaluje příběhy na pozadí skladeb Evanescence

Tento článek byl publikován 5.12.2016 na www.ew.com. Za upozornění děkujeme EvanescenceCrew.


Amy Lee odhaluje příběhy na pozadí skladeb Evanescence. Zakladatelka kapely vzpomíná na to, jak sepisovala texty skladeb v pubertálním deníčku a v koupelnách na koncertním turné.

Evanescence vydávají 9. prosince nový vinylový boxset s názvem The Ultimate Collection. Frontwoman kapely Amy Lee (34) se s námi podělila o to, co inspirovalo jejich největší hity a b-sides:

Bring Me To Life, 2003

Když jsem tohle napsala, měla jsem opravdu těžké období. Ukončila jsem školu, dostali jsme nahrávací smlouvu, ale ještě jsme nevydali žádnou hudbu. Tehdy nás navštívil Josh, který je dnes mým manželem. Byl to kamarád, kterého jsem moc dobře neznala. Šli jsme do restaurace, on si sedl přímo naproti mě a zeptal se mě: "Jsi šťastná?" Srdce mi spadlo až do žaludku, nebyla jsem schopná o tom začít mluvit. Pokusila jsem se to bagatelizovat a tvářila jsem se, že jsem vlastně v pohodě. Ale první, co mě napadlo, bylo: 'Jak je možné, že si ten člověk čte v mých očích jako v otevřené knize? Jak může vědět, jak se cítím?!' Byla jsem tím momentem doslova posedlá a vyřešila jsem to po svém - napsala jsem první sloku a refrén 'Bring Me To Life' o tom, jak mi otevřel dveře... Velmi dramatické!

Call Me When You’re Sober, 2006

[Bývalý kytarista] Terry Balsamo a já jsme si uspořádali skladatelskou session. Pronajali jsme si domek na Floridě nedaleko moře a zůstali jsme tam několik měsíců. Hrála jsem si s touhle melodií a on mě slyšel z vedlejší místnosti. Právě vyvíjel extra tvrdý kytarový riff - něco úplně jiného, než to, čím jsem se zabývala já. Říkala jsem mu: 'Nebylo by to divné, kdybychom to zkombinovali?'... Miluju tenhle song, protože v sobě má takového zábavného ducha. Byla to pro nás v kapele tehdy novinka. Ale můžeš být drsňák, i když se usmíváš.

Everybody’s Fool, 2004

Tohle jsem psala z pohledu nepochopeného teenagera. Popisuje to mou frustraci z lidské falešnosti. Bylo to na hranici devadesátých a nultých let [tzv. noughties = 00's; pozn. překl.], tenkrát byl hrozně populární bubblegum pop. Měla jsem mladší sourozence, kteří chodili na základní školu a tehdy k těmto interpretům až nekriticky vzhlíželi. Bylo mi z toho mizerně, protože jsem cítila, jak jsou tyhle popové projekty poskládané - byl to jen "produkt". Chtěla jsem na ně křičet: 'Hej, vůbec nejste skuteční!' Chtěla jsem cítit něco opravdového. I když to není dokonalé, vychází to ze srdce a o to větší to pro mě má hodnotu.

Last Song I’m Wasting On You, 2006

Tahle píseň vznikla v období, kdy mě okolnosti donutily být velmi silná a velmi nezávislá. Bylo to uprostřed turné a já jsem cítila takovou potřebu skládat, že jsem to nahrála v koupelně na takovém velkém analogovém nahrávacím zařízení. Zachycuje to jeden z těch tvrdých a velmi osobních momentů, kdy se z bolesti zrodí něco krásného.

Even in Death, 2000

Tenhle song je spíše takové vyprávění o tom, jaké to je, když člověk není schopen přijmout smrt svého milovaného a prostě z toho zešílí. Až k tomu bodu, kdy by byl ochoten jít ven a vyhrabat ho z hrobu. Nahráli jsme to teď v nové verzi pro boxset, protože jediná původní nahrávka, kterou jsem našla, byla hrubé demo z doby, kdy jsem byla ještě dítě. Album Origin bylo totiž celé poskládané z velmi starých a poněkud trapných stránek deníků z dob střední školy. Nová verze 'Even in Death' je ale cool skladba, která ctí všechno, co se mi líbilo na starší verzi a zároveň se objevuje v krásném novém světle, které rezonuje s tím, kým jsem dnes. Cítím to jako vysvobození.

--

Text: Jessica Goodman
Publikováno: 5.12.2016

Zdroj:
Evanescence's Amy Lee reveals stories behind the songs
http://www.ew.com/article/2016/12/05/evanescence-amy-lee-stories-behind-...
Via:
https://twitter.com/EvanescenceCrew/status/805690751468400641

Scan: http://galerie.evanescence.cz/thumbnails.php?album=434

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Syndikovat obsah